ADD je porucha pozornosti bez hyperaktivity. Potíže mají i dospělí

FOUR, Dominika (22.6.2023): „ADD je porucha pozornosti bez hyperaktivity. Objevuje se spolu s ADHD čím dál tím více, a to nejen u dětí, ale i dospělých. Jak se projevuje a co člověk s ADD potřebuje?...“

ADHD neexistuje? Mýtus

PTÁČEK, Radek (11.5.2023). „Někdy čteme v médiích palcové titulky, že ADHD neexistuje. Jak je to doopravdy, se dozvíte v tomto článku…“

Agrese a šikany přibývá už i ve školkách. Učitelé viní covid a příliš volnou výchovu

ENDRŠTOVÁ, Michaela (22.1.2023): „Už v mateřské škole se některé děti chovají agresivně nebo ubližují svým vrstevníkům. Podle dat České školní inspekce takových případů přibývá, stejně jako mírně narůstá mezi malými dětmi šikana. Podle oslovených učitelek i ředitelek mateřských škol často za nevhodné chování mohou rodiče, kteří dítě neumí dostatečně vychovat. Pozorují ale také dozvuky pandemie covidu, kdy byly děti doma.“

Děti se nudí, sledují tupá videa a čas tak nějak plyne, říká šéfka center pro mládež

Kristýna PRUŽINOVÁ (17.12.2022): „Nezisková organizace Jahoda se již více než 25 let věnuje sociálním službám pro děti a dospívající. Provozuje nízkoprahové kluby, mateřské školy nebo dětské skupiny. Jak se za čtvrtstoletí jejího fungování změnily potřeby českých dětí? A jak Jahodě pomáhají v jejích aktivitách fondy Evropské unie? Nejen o tom hovořila v podcastu Aktuálně.cz ředitelka organizace Magda Juráňová.“

MÝTUS: ADHD neexistuje!

PTÁČEK, Radek (15.10.2019): „Někdy se dočteme v médiích palcové titulky, že ADHD neexistuje. Nejlépe i to, že jakýsi otec této diagnózy na smrtelné posteli sdělil světu tajemství, že je to zcela smyšlená diagnóza, která byla vytvořena je proto, aby farmaceutické firmy vydělávaly na nebohých dětech…“

OMG, WTF. Znáte často používané zkratky? Dnes nahrazují i celé věty

JANKO, Michal; HONSNEJMANOVÁ (14.3.2023): „Jazykoví puristé to mají v dnešní době těžké. Češtinu zaplavily zkratky převážně z angličtiny, kterými jsou mladí schopni při komunikaci nahrazovat celé věty…“

Online radikalizace

„Radikalizace je zjednodušeně proces, kdy člověk začne ospravedlňovat, schvalovat a obdivovat extrémisticky motivované násilí a jeho aktéry. Později se může přidat, páchat ho sám a získávat pro něj další. Radikalizovaný člověk na sebe celkem brzy ukáže sdílením a propagováním extremistického vidění světa…“

Sedmileté děti vědí, co je sex a porno. Učme o tom na všech školách, říká Nejedlová.

Podcast Chytré Česko & HROMKOVÁ, Dominika: „Žáci i učitelé sexuální výchovu ve školách chtějí. Chybí jim však podklady, jak ji učit, popisuje ředitelka neziskové organizace Konsent Johanna Nejedlová v podcastu Chytré Česko, projektu Aktuálně.cz a Nadace České spořitelny. Učitelé by se o tématech spojených se sexem měli s dětmi bavit už od nejnižších ročníků. Kvůli mobilním telefonům se totiž k videím pro dospělé dostávají ve stále nižším věku…“

Sexting – vyplatí se to riziko?

„Jak už název napovídá, sexting je o dobrovolném sdílení vlastních intimních materiálů (fotografií, videí, případně textových zpráv) v online prostředí. Dříve či později se s ním potká asi skoro každý, kdo se aspoň jednou v životě zamiloval a vlastní mobil. Většinou se samozřejmě týká dospělých nebo dospívajících, ale můžeme na něj narazit už i u dětí na základních školách…“

Sexuální obtěžování jsou i „blbý kecy“ a porno není realita, učí se školáci

HROMKOVÁ, Dominika & ENDRŠTOVÁ, Michaela: „K pornografii se dostávají děti často už v šesti letech. Čím dříve ji začnou sledovat, tím větší je podle odborníků pravděpodobnost, že takové sexuální chování budou považovat za normální a negativně se to promítne do jejich budoucího života. Nebo se samy stanou obětí predátora. Předejít tomu může kvalitní sexuální výchova. Na základní škole Solidarita v Praze 10 proto děti učí více než jen o riziku pohlavních chorob…“

Terapeut: Děti si na internetu samy určují diagnózu, jsou z nich profesionální pacienti

KALENSKÁ, Renata (8.6.2022): „Dan Horyna funguje jako psychoterapeut pro dospělé, kvůli situaci způsobené kritickým nedostatkem dětských psychologů a psychiatrů se už ale začal věnovat i dětským pacientům. Poprosili jej o to zoufalí rodiče, kterým se pro své děti nepodařilo sehnat dětského odborníka. Horyna tvrdí, že děti mimo jiné ničí sociální sítě a často i nedostatečný kontakt právě s rodiči…“

Záškoláctví

„Je to jednání, které lze chápat jako únik dítěte od něčeho, co mu nevyhovuje nebo ho přímo ohrožuje. Chodí-li dítě tzv. za školu je to varovný signál, že se vyskytl problém, s kterým si dítě neví rady. Může to být nefunkčnost rodiny, vysoké nároky na dítě, problémy v dětském kolektivu, dokonce šikana, nezvládání požadovaných úkolů apod. …“