Hipsteři
jsou v dnešním pojetí sociální skupinou osob, které do jisté míry opovrhují mainstreamem a usilují o co největší autenticitu. Té dosahují především pomocí svérázné (ne)módy, svých postojů či stylem vyjadřování se. Ačkoli si hipsteři nestanovují hranice v tom, do jaké míry budou nezávislí na masové kultuře a jakým způsobem budou odlišní, typického kavárenského hipstera bychom mohli poznat - s nadsázkou napsáno - podle upnutých kalhot, košile v podzimních barvách, kšand, brýlí se silnými obroučkami, existenciálního románu, avolatté a drahého mobilu na kavárenském stolku a samozřejmě podle zaparkovaného retro (vintage) kola před oblíbeným fair trade & eco-friendly podnikem. Ve všech ohledech svého bytí se hipsteři snaží dbát na kvalitu a kreativitu s originalitou.

Úzkostlivě sledují hip trendy, navštěvují různé nezávislé akce. Podporují ekologii, recyklaci a veganství. Milují vše okrajové … a třeba i proto tak rádi nakupují v second handech a obchodech s retro a vintage módou, bytovými doplňky a dekoracemi.

Tato novodobá subkultura se zformovala jako alternativa ke klasickému městskému životu střední třídy v 90. letech minulého století, ale naplno se začala projevovat až na počátku 21. století.